![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Martti o Marianne HBV 274 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 ![]() |
hej har letat efter sprit till mina bromsar men kan inte hitta någonstans...vet att Biltema har haft innan men det verkar ha utgått ur deras sortiment..
Mvh Martti |
![]() ![]() |
*Conny |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 ![]() |
Oj, som novis på större fordon så var detta första gången jag hört/läst nåt om detta. Hur kan man kolla att man har sprit i? Hur fyller man på?
-------------------- Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
|
Martti o Marianne HBV 274 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 89 Registrerad: 6-February 11 Från: SkÃ¥ne/Näsum Medlemsnummer: 1853 ![]() |
Oj, som novis på större fordon så var detta första gången jag hört/läst nåt om detta. Hur kan man kolla att man har sprit i? Hur fyller man på? För frysskydd och smörjning av tryckluftssystem på lastvagnar, lastbilar, bussar och tryckluftsarmaturer. Vid lägre temperatur än +5°C skall det, enl. Trafiksäkerhetsverket, finnas tillräcklig mängd sprit i behållare till tryckluftssystemet. Brukar finnas en behåller framtill på bussen..Hittade frysskydd på Swedol 99.5 % vet inte om man skall ha det i alla tyngre fordon... |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 15th August 2025 - 21:28 |
Designed from: ![]() |