![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Conny |
![]()
Inlägg
#1
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 ![]() |
Har nyligen köpte en Volvo B10m 65 med Alpus kaross från -85 och ska ha den som husbuss med plats för bil där bak. Har tidigare använts som orkesterbuss och nu står en lite porta potti som inte känns så kul. Ska sätta in nån annan typ av toalett och har sett att det finns förbränningstoaletter som drivs på 220 eller butangas och allt som blir över är lite aska. Dessa är vad jag vet byggda för att användas i bl a torp men är det nån som provat att installera en sån i en buss eller finns det färdiga modeller för det? Läste nånstans att skorstenen måste gå upp 60 cm över tak och det är ju nåt man i så fall måste hitta en lösning på men finns det några andra hinder? Vore kul att veta om nån monterat en sån.
-------------------- Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
|
![]() ![]() |
Tommy HBV 1 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 ![]() |
Hej.
Vi har spoltoa med separat tank funkar kanonbra. Tänk på att få en toa med två pumppar en för spolning och en för tömning. Det fins även spoltoa med en kombinerad pump både spol och tömning samtidigt. Men skulle olyckan vara framme att det blivit för mycket i muggen och inte tömningen hins med i förhållandet med spolningen då blir blir det att länsa med sleven eller dyligt annars så rinner det över. Inte så mysigt. Det toan vi har har treläges knapp en för kombispolning samt en för varje pump. Sen är det viktigt att man använder rätt toa papper. Tommy HBV 1 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th July 2025 - 00:39 |
Designed from: ![]() |