![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Conny |
![]()
Inlägg
#1
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 122 Registrerad: 10-September 12 Medlemsnummer: 2286 ![]() |
Har nyligen köpte en Volvo B10m 65 med Alpus kaross från -85 och ska ha den som husbuss med plats för bil där bak. Har tidigare använts som orkesterbuss och nu står en lite porta potti som inte känns så kul. Ska sätta in nån annan typ av toalett och har sett att det finns förbränningstoaletter som drivs på 220 eller butangas och allt som blir över är lite aska. Dessa är vad jag vet byggda för att användas i bl a torp men är det nån som provat att installera en sån i en buss eller finns det färdiga modeller för det? Läste nånstans att skorstenen måste gå upp 60 cm över tak och det är ju nåt man i så fall måste hitta en lösning på men finns det några andra hinder? Vore kul att veta om nån monterat en sån.
-------------------- Alpus 260 SR byggd på Volvo B10m -85.
|
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Jag är nog inne på samma spår som Chris. Den är lite för energikrävande för att kunna använda på ett praktiskt sätt.
Finns många varianter på toalett. Vi har installerat en Pacto toa i vår buss. Inget vatten, ingen energi åtgång. Allt paketeras i en majsfolie som är komposterbar. Men väldigt många har ju kassett-toa. Enkelt och smidigt. Smaken är alltså som baken ![]() //Sussie |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th July 2025 - 23:42 |
Designed from: ![]() |