Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Volvo b58? gÃ¥r varm
*Thoresson
inlägg 29 Jul 2012, 23:17
Inlägg #1

Newbie
*

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 29-July 12
Medlemsnummer: 2261

Jag och frugan har idag dragit på oss ytterligare ett projekt (som om det inte räckte med diverse bilar ståendes, ett hus i akut behov av nytt tak, ett tunnbrödbageri, akvarier i extrem "nördmängd", ankor, höns, hundar och katter o.s.v)

Problemet är att den går varm om man står på lite och då menar jag verkligen lite. Om man håller sig på under 40Km/h (strax över tomgångsvarv)Så håller sig tempmätaren i det vita på fältet men det räcker med att höja till 50-60 knyck så går den ganska snart upp på rött. Det är gott om vatten i kylsystemet och det sitter en relativt ny kylare på och alla slangar och rör är bytt från motor till kylare. Den nya kylaren sitter dock ca 3dm längre fram än vart orginalkylaren satt så det är ganska långt mellan kylfäkten och "struten" kan det vara det lilla som gör det? jag tycker att fartvinden borde fixa det när man väl är på väg. Den kan utan problem stå en timme på tomgång utan att bli varm.

Några förslag?

Bild på det nyförvärvade åbäket. (Det är bara frugan som är behörig att köra den så jag åker väl på "carlsbergtjänst" när det väl blir dags att åka någonstans i den.)
IPB bild

Tack på förhand
Micke
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
Ralf HBV 263
inlägg 30 Jul 2012, 20:26
Inlägg #2

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 29-February 12
Medlemsnummer: 2216

Der ju svårt att säga. Men har du provat om termostaten fungerar som den ska.Kanske inte öppnar. Därför går det bra på tomgången. Kolla öven så att temp givaren är rätt i temp. Kolla även om vattnet flödar runt i systemet.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
2 användare läser det här ämnet (2 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 26th October 2025 - 16:46
Designed from: InfinityStyles.com