![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
Inlägg
#1
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Inser att jag bör akta mig från att försöka gå lös på allt samtidigt. Så jag tänkte börja med att försöka förstå lufttorken.
Så här ser min ut: ![]() Hur funkar dessa egentligen, och vad kan gå fel? Kan man testa funktionen på något vis eller fixa till den om den är dålig? Kanske viktigast av allt. Sladden man ser på undersidan är urkopplad på min buss. Vad kan det få för följder. Har även sett att lufttorkar ser helt annorlunda ut när man googlar. Bör jag byta/konvertera till någon modern lösning? Och kan en lufttork som på något sätt är kass orsaka att bussen får svårt att bygga upp tryck? Känner mig som en renodlad nybörjare så fort det rör tryckluften alltså... |
![]() ![]() |
Jan HBV 283 |
![]()
Inlägg
#2
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 213 Registrerad: 4-December 10 Från: Trosa Medlemsnummer: 1614 ![]() |
Inser att jag bör akta mig från att försöka gå lös på allt samtidigt. Så jag tänkte börja med att försöka förstå lufttorken. Så här ser min ut: ![]() Hur funkar dessa egentligen, och vad kan gå fel? Kan man testa funktionen på något vis eller fixa till den om den är dålig? Kanske viktigast av allt. Sladden man ser på undersidan är urkopplad på min buss. Vad kan det få för följder. Har även sett att lufttorkar ser helt annorlunda ut när man googlar. Bör jag byta/konvertera till någon modern lösning? Och kan en lufttork som på något sätt är kass orsaka att bussen får svårt att bygga upp tryck? Känner mig som en renodlad nybörjare så fort det rör tryckluften alltså... Ehh? har den där inte med smörjoljan till motorn att göra ? |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th July 2025 - 16:45 |
Designed from: ![]() |