![]() |
Vlkommen gst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
Inlgg
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlgg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Tänkte skaffa en kompressor till garaget. Och det jag först vill kunna göra är att ladda bussens system för att kunna läcksöka m.m.
Nästan alla klarar 8bar. Men är det något annat jag skall tänka på, typ liter per minut eller så, när det gäller att fylla bussen? |
![]() ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
Inlgg
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlgg: 606 Registrerad: 23-September 09 Frn: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Michael
Jag ansluter min yttre kompressor till ”Filter & Ringpumpsanordningen” dvs där man annars kan ansluta en slang och pumpa upp däck. ![]() Jag vet inte om du har en sån här grej på din buss, på min buss sitter den direkt innanför sido-motorluckan på höger sida. Men jag kan ju inte din buss… I anslutningen (nr9) sitter en ”fjädrande plupp” som trycks in och öppnar en ventil när man skruvar på ”anslutningsmuttern”. Då har man tillgång till tryckluftssystemet och kan ta ut luft eller tillföra luft. Jag har gjort en anordning som på bilden som är lätt skruva i bussen på ena sidan och koppla på tryckluften med en standardanslutning på den andra. ![]() Jag vet inte om det här hjälper dig, men så har jag det… Jag hoppas du får "upp" bussen, lycka till Börje ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 6th August 2025 - 16:57 |
Designed from: ![]() |