![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Tänkte skaffa en kompressor till garaget. Och det jag först vill kunna göra är att ladda bussens system för att kunna läcksöka m.m.
Nästan alla klarar 8bar. Men är det något annat jag skall tänka på, typ liter per minut eller så, när det gäller att fylla bussen? |
![]() ![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Det där tycker jag låter konstigt. När bärgaren bogserar bussar så kopplar dom väl in slangen ifram på bussen till hela tryck systemet? Måste gå att få ihop det. Går det inte att pilla bort kulan på en gammal tycklufts koppling och prova. När man bogserar så måste väl hela systemet vara igång, servon och bromsarna. Jag har ju ytterligare en koppling som är klart större. Kanske är den som är gjord för att trycksätta "hela alltet". Frågan är bara vad det är för koppling. En "hona" är det per definition, och med några små kulor på insidan av själva anslutningen. Gissar att dessa är fjädrande. Någon som vågar gissa på vad den anslutningen är till för, baserat på min vimsiga förklaring? |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 6th August 2025 - 16:57 |
Designed from: ![]() |