![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
Inlägg
#1
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Tänkte skaffa en kompressor till garaget. Och det jag först vill kunna göra är att ladda bussens system för att kunna läcksöka m.m.
Nästan alla klarar 8bar. Men är det något annat jag skall tänka på, typ liter per minut eller så, när det gäller att fylla bussen? |
![]() ![]() |
*Michael |
![]()
Inlägg
#2
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Jag talade med en trevlig tungbärgare som förklarade att det inte alls är så enkelt. Däremot skulle jag leta efter en anslutning med "bilventil" vid bromsventilen (under pedalen). Men den kan bara användas för att lossa P-bromsen.
Tydligen skall det mest gå att underhålla trycket via depåluften. Inte att fylla ett tomt system. Känns onödigt överkomplicerat att man inte skulle kunna fylla hela systemet med en kompressor som gör exakt samma jobb som motorns motsvarighet. Nu har jag i.o.f.s. inte kikat på bilens kompressor, men jag antar att det inte finns någon yttre anslutning där. Borde man kanske bygga på något vis. Men det säger jag med den oerfarnes vidsynthet. Kanske en mycket dålig idé? Hur som helst är det ju trist om jag inte lyckas få upp tryck på hela systemet, Skulle nämligen vilja backa ut bussen utan att rökfylla hela garaget med avgaser. Har också ett dåligt avgasrör, så avgasslang är inget direkt alternativ. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 6th August 2025 - 16:53 |
Designed from: ![]() |