![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Skickar ett höftskott här. Min husbuss som jag knappt fattat själv att jag köpt ännu, behöver en ny kardan som driver kylarfläkt och generator.
Jag har inte hunnit kolla så mycket ännu, och det är en 84:a med THD100motor. Karossen är en Deltaplan 200. Någon som vet något eller har en? |
![]() ![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Försökte kika lite idag men oj så trångt det är att komma åt. Bussen står i mitt garage och är ihopsjunken i fjädringen. Där blir en utmaning. Och ursäkta nybörjarfrågan, men hur skall man gå tillväga för att lyfta den? Blir det att köpa en bastant domkraft plus pallbockar och lyfta i ramen, eller hur gör man? Nu kommer jag inte åt ett skvatt. Men däremot såg jag att kardanen verkar vara tvådelad och intakt i sin främre del. Verkar vara något stödlager som sitter ca mellan motor och fläkt. Känns som att jag vill kalla det för två axlar. Den främre axeln är alltså monterad och hel, och går mellan stödlager och fläkt samt är inkopplad på generatorn som sitter fram snett under kylaren. Den bakre går mellan stödlager och motor och saknas alltså.
Så det blev just lite lättare. Men jag undrar verkligen hur jag skall komma in under på ett säkert sätt. Känns som första problemet att lösa. Tack för alla svar förresten! |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 27th July 2025 - 15:34 |
Designed from: ![]() |