![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Thobias |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 23 Registrerad: 6-October 09 Medlemsnummer: 1141 ![]() |
Hej,
Jag har 24v i bussen men behöver 12v till kylskåp, toa och bilstereo. Jag har läst att man kan köpa en konverter men borde man inte kunna ta ut 12v från ett av batterierna (jag har 2 st 12v batterier som är seriekopplade)? Mvh Thobias |
![]() ![]() |
Ralf HBV 263 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 132 Registrerad: 29-February 12 Medlemsnummer: 2216 ![]() |
Här rullar snacket på! Alltid kul med lite läsning.
Tommy man kan väl bara bli medlem om man varit med på två träffar? Jag gillar starkt det här med busslivet, grinar varenda dag när jag vaknar och märker att jag ligger hemma i min säng ![]() Appro på tips! Jag hittade en kille här i stan (Gävle) som säjler Swemodule solceller. Han brukar få in solceller som är C klassade, som inte säljs ute i butik. Skall imorgon åka och titta på en 250w 37 volt för 2000kr. Tycker det låter som en bra affär. Som du säger Tommy så är det skönt att ha allt på bussens strömbrytare, det ända som ligger utanför hos mig är kylskåpet. Lägger här upp en dålig bild från mobilen, på min led som jag har satt i taket. Har tyvärr ingen bild på plats. Att sammköpa låter som ett mycket bra förslag Tom, Har funderat på det men inte hur jag skulle ta upp det med er. Bifogade bild(er) ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th May 2025 - 16:42 |
Designed from: ![]() |