![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Thobias |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 23 Registrerad: 6-October 09 Medlemsnummer: 1141 ![]() |
Hej,
Jag har 24v i bussen men behöver 12v till kylskåp, toa och bilstereo. Jag har läst att man kan köpa en konverter men borde man inte kunna ta ut 12v från ett av batterierna (jag har 2 st 12v batterier som är seriekopplade)? Mvh Thobias |
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Och, Tommy? Finns väl andra saker som också bara går på 12v. De här drar så lite att med omvandlaren o lyse blir det ganska lite förbrukning i alla fall. Funkar för oss. Idag är grejorna ganska smutta, drar lite o med schysst laddning så är det inget problem. Vad har ni andra för åsikter?
//Sussie |
Göran HBV 222 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 ![]() |
Vad har ni andra för åsikter? Jag tycker det är jättebra med konkreta tips på inköpsställen (websiter är oftast smidigast eftersom vi är utspridda över hela landet). Ju mer detaljerade tips desto bättre! (ända ner till artikelnummer) Jag tycker det är kul och intressant att få veta vad som finns hos olika leverantörer, i synnerhet om tipsaren har handlat där så det finns egen erfarenhet. Om det i den aktuella affären inte finns det jag personligen är intresserad av så går jag givetvis bara vidare till nästa tips, bara för att det inte passar mig så kan det naturligtvis finnas många andra som är intresserade! Vi använder både 12V och 24V i våra fordon, olika personer har av olika anledningar valt det ena och/eller det andra alternativet. Det finns inte ett 'bästa' val, det beror helt på vem som har bussen, hur den ska användas och en mängd andra faktorer. Att sprida information och kunskap är oerhört viktigt och vi som inte kan så mycket tar gärna mot alla tips vi kan få! |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th May 2025 - 16:31 |
Designed from: ![]() |