![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
När nivån i bränsletanken kommer ner till ca 1/4 så får jag något kladdigt i förfiltret.
Har en teori om att det ligger något klet och flyter ovanpå dieseln. Någon som vet vad det kan vara? Förslag på smidig åtgärd? -------------------- |
![]() ![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
![]() Mirakel ? ![]() Igår kväll var det dags att försöka fixa problemet. Att suga ut bränslet via påfyllningen var ju bara att glömma, fick ner slangen halvvägs innan det blev stopp. Då det inte var så mycket kvar i tanken så blev det att palla upp bussen och öppna bottenpluggen och tappa ur bränslet i uppkapade dunkar. Kom ut en del gegga först och sedan ren diesel. Monterade bottenpluggen och hällde sedan tillbaka den rena dieseln med "Fuel Set" iblandat. Åkte sedan till macken och tankade mer diesel och hällde i lite mer "Fuel Set". Dubbel dosering för bekämpning enl. förpackningen. Körde sedan ca 1 mil innan filtret satte igen sig. Rengjorde filtert och körde hem och parkerade. Imorse åkte jag ca 1,5mil och kollade filtret som då nästan var täppt, rengjorde och körde ca 2,5 mil. Kollade filtret och det var nästan ingen "Skit" i det men jag tog bort det som var. efter det har jag kört 12 mil med några stopp för att kolla filtret och den finns nästan inget "skit" i det. Kommer i fortsättningen att alltid blanda i medel för att förebygga. Det finns en massa olika medel på marknaden men jag kommer nog att fortsätta med detta om det visar sig fungera i längden. -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th July 2025 - 15:44 |
Designed from: ![]() |