![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
När nivån i bränsletanken kommer ner till ca 1/4 så får jag något kladdigt i förfiltret.
Har en teori om att det ligger något klet och flyter ovanpå dieseln. Någon som vet vad det kan vara? Förslag på smidig åtgärd? -------------------- |
![]() ![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Utan att peka ut någon i sammanhanget så kan man se på bygget den som gjort det någonsin haft problem med tungt fordon i trafik. Den buss vi har nu kan jag inte komma åt växellådan genom inspektionsluckan. Det roliga i sammanhanget är att man lagt nytt golv i bussen, gjort jättefint kring luckan till växellådan med original lucklås kvar. Men soffan måste demonteras innan jag kan öppna luckan för att komma åt växellådan. ![]() Har sett flera exempel på att bygga igen luckor till motor/vxl/stötdämparfästen/luftkuddar ... Tipset att ta en slang och tömma tanken från botten via tanklocket var kanon! Tackar! mvh Berra ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th July 2025 - 15:34 |
Designed from: ![]() |