![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
När nivån i bränsletanken kommer ner till ca 1/4 så får jag något kladdigt i förfiltret.
Har en teori om att det ligger något klet och flyter ovanpå dieseln. Någon som vet vad det kan vara? Förslag på smidig åtgärd? -------------------- |
![]() ![]() |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Jag lossar tankarmaturen genom en lucka i golvet emellanåt. För ner en tunn slang mot botten och pumpar upp med hand pump till en dunk vid sidan om. Då får man oftast ut det mesta vattnet och inga problem. Sen försöker jag alltid ha full tank. men det ju ju bli dyrt om nån slangar......../Mathias
|
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
Jag lossar tankarmaturen genom en lucka i golvet emellanåt. För ner en tunn slang mot botten och pumpar upp med hand pump till en dunk vid sidan om. Då får man oftast ut det mesta vattnet och inga problem. Sen försöker jag alltid ha full tank. men det ju ju bli dyrt om nån slangar......../Mathias Smart! Själv har jag svårt att komma åt tankarmaturen ![]() Vid ombyggnaden gjordes nytt golv utan lucka... Börje ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th July 2025 - 15:20 |
Designed from: ![]() |