![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
När nivån i bränsletanken kommer ner till ca 1/4 så får jag något kladdigt i förfiltret.
Har en teori om att det ligger något klet och flyter ovanpå dieseln. Någon som vet vad det kan vara? Förslag på smidig åtgärd? -------------------- |
![]() ![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
Jag har googlat och hittat en produkt som heter "Fuel Set" som säljs via Watski butikerna. Tänkte ta mig till det lokala båtvarvet och hoppas dom har det hemma.
Planen är att via påfyllningsröret föra ner en slang och pumpa ut så mycket det går, sedan ta bort bottenpluggen och tappa ut det sista. Sedan fylla på med ren diesel och deta "Fuel Set". Enligt produktinfon så ska det lösa upp geggan så resterna kan passera filtren och komma till motorn och förbrännas. Hoppas det löser problemet. Man får nog ställa sig in på att använda någon typ av tillsats i fortsättningen för att förebygga att dieselbakterier uppstår. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 26th July 2025 - 15:56 |
Designed from: ![]() |