![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Tänkte informera om det jag fått från EcoPar. mvh Berra Försök alltid att ha så ren ecoPar som möjligt i tanken, typ över 96 %. Så att bara någon / några liter dieselolja blandas med EcoPar, då du tankar 100 liter EcoPar. Då är det glasklart för polisen och vid provtagning + analys av vad du har i tanken, att du kör på ett alternativt drivmedel, INTE vanlig dieselolja. och då får du köra in ett gammalt fordon i miljözon. Ett sätt att åstadkomma ren EcoPar i tanken, är att köra upp det som är i tanken, så bilen nästan går "torrt", och sedan tanka i några liter EcoPar från en reservdunk. Sedan kör man några mil till, och därefter tankar man EcoPar igen. Då blir det väldigt ren EcoPar i tanken, om man tankar mycket EcoPar 2:a gången. Med vänlig hälsning, Andreas Eklund på EcoPar. |
![]() ![]() |
Börje HBV216 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
När jag tittar i vår matrikel så verkar en klar övervikt av
våra bussar vara äldre än 30 år - och veteranfordon är väl undantagna från miljözonsregler. Här i Sverige, Danmark, Tyskland med flera länder. Ibland är det en fördel att ha en "gammal häck" men det är ju verkligen kanonbra att Ecopar finns för de lite fräschare medelålders bussarna... ![]() Börje |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
I Sverige har jag klarat mig undan miljözonsfrågan genom Pb II registreringen, då man i definitionen av tung fordon definierar det som bussar eller lastbilar.
Det har varit lite argumentation som behövts men poliserna ifråga har accepterat det till slut. Detta fungerar dock inte i Tyskland då de har krav som är oberoende av fordonsdefinition. Jag är också tveksam till om min tyska skulle ta mig igenom ett ecopar-case i Berlin exempelvis.... /Mathias När jag tittar i vår matrikel så verkar en klar övervikt av våra bussar vara äldre än 30 år - och veteranfordon är väl undantagna från miljözonsregler. Här i Sverige, Danmark, Tyskland med flera länder. Ibland är det en fördel att ha en "gammal häck" men det är ju verkligen kanonbra att Ecopar finns för de lite fräschare medelålders bussarna... ![]() Börje |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th May 2025 - 11:35 |
Designed from: ![]() |