![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Tänkte informera om det jag fått från EcoPar. mvh Berra Försök alltid att ha så ren ecoPar som möjligt i tanken, typ över 96 %. Så att bara någon / några liter dieselolja blandas med EcoPar, då du tankar 100 liter EcoPar. Då är det glasklart för polisen och vid provtagning + analys av vad du har i tanken, att du kör på ett alternativt drivmedel, INTE vanlig dieselolja. och då får du köra in ett gammalt fordon i miljözon. Ett sätt att åstadkomma ren EcoPar i tanken, är att köra upp det som är i tanken, så bilen nästan går "torrt", och sedan tanka i några liter EcoPar från en reservdunk. Sedan kör man några mil till, och därefter tankar man EcoPar igen. Då blir det väldigt ren EcoPar i tanken, om man tankar mycket EcoPar 2:a gången. Med vänlig hälsning, Andreas Eklund på EcoPar. |
![]() ![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Vanlig dieselolja innehåller RME (raps-metyl-ester)
som är bra mat till bakterier och svampar. Då får man gegga i tanken och igensata filter. EcoPar innehåller ingen RME. Och ingen fukt. Det blir inga mikroorganismer och därmed inget klägg. "paraffinering" i dieselolja med dåliga köldegenskaper har INGENTING med det syntetiska drivmedlet EcoPar att göra. EcoPar är lättflytande ner till ca minus 35 grader C. Mvh / Andreas Eklund på EcoPar AB. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th May 2025 - 12:09 |
Designed from: ![]() |