![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Andreas HBV 233 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 27 Registrerad: 14-November 10 Medlemsnummer: 1561 ![]() |
Hej, har letat i forumet om förtydliganden vad som gäller på körkortsidan om man har en dragkrok på bussen och den är pbII registrerad men nte hittat vad som exakt gäller.
Jag har tagit mitt körkort efter 1996 men har c kort, om jag monterar drag och får det klassat till låt säga 3.5 ton, måste jag då ha ce behörighet för att dra ett släp tyngre än 750 kg, så funkar det med tunga lastbilar men jag hoppas ju att man inte behöver det när det gäller PBII ![]() Trevlig helg Mvh Andreas Jinnestrand HBV233 |
![]() ![]() |
JohnyoAnnSofie HBV120 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 383 Registrerad: 2-October 06 Medlemsnummer: 108 ![]() |
Hej på er
detta är ju verkligen svårt och krångligt så det är bra att nån försöker förklara och räta ut lite krokar fråga om jag har en vanlig bil som får dra säg 1500 kg och lånar en biltrailer med totalvikt 2000 kg men som tom väger 500 kg och drar den tom lagligt eller olagligt samma som ovan men lastad med 500 kg laglig eller olagligt Förutsättningen i båda fall enbart B på kortet Mvh Johny |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th July 2025 - 21:39 |
Designed from: ![]() |