![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Thobias |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 23 Registrerad: 6-October 09 Medlemsnummer: 1141 ![]() |
Hej,
Jag har 24v i bussen men behöver 12v till kylskåp, toa och bilstereo. Jag har läst att man kan köpa en konverter men borde man inte kunna ta ut 12v från ett av batterierna (jag har 2 st 12v batterier som är seriekopplade)? Mvh Thobias |
![]() ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Hej Jonas.
Jag kan inget om ström heller men din koppling där känns jätte tokig. Om kylen drar 70w (i timmen antar jag att det är) och du sedan dessutom har 2 st omvandlare som också tar effekt från systemet förstår jag att strömmen tar slut fort. 1watt= 1ampere tror jag att man räknar och hur många ampere har ditt batteri? Kan du inte ha en omvandlare direkt från 24 till 230? Du slipper förlusten att gå över 12volten och dessutom har 24volten mer knuff. TROR JAG ![]() Men du får säkert en massa expert råd snart. Hoppas du får det att funka. //Sussie |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th May 2025 - 15:08 |
Designed from: ![]() |