![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Macke |
![]()
|
Newbie ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 3 Registrerad: 9-September 10 Medlemsnummer: 1290 ![]() |
Mitt första inlägg. Väldigt trevlig forum med mycket nyttig information.
Här är då mitt husbussprojekt, En Volvo Vanhool B10M årsmodell 84. ![]() Går fint i motor och låda. Men till det som är mindre kul, rost. fyrkantbalken som sidoluckorna sitter i är helt utrostad på vissa ställen. Jag misstänker att det runnit in vatten i balken via sidolisten som varit popnitad i balken. ![]() Har något erfarenhet av att byta balkar som bär upp karossen? Är det bara att "klä av" hela bussen? Eller kan man göra det på något smidigare sätt? Eller ska man kanske se sig om efter ett annat projekt? Jag gillar dock vanhool ![]() Känns skönt att man har hittat till husbussensvänner. Ser fram emot den dagen då det är dags att ansöka om medlemskap. |
![]() ![]() |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
"Friskt vågat hälften vunnet" heter det ju!
Bara å börja riva, när du väl rivit så ser du ju hur projektet ser ut och då kan man ju ta nästa beslut. Jag tycker du gör rätt i att fortsätta. Beträffande hyra så kan du ju erbjuda dem någon/några månaders hyra i förskott - det skall säkert sätta fart på dem ![]() Lycka till i vilket fall som helst! Jag ser fram emot lite rapporter och foton här i forumet - och kom ihåg att här finns tonvis med busskunskap ![]() -------------------- |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 8th July 2025 - 22:48 |
Designed from: ![]() |