![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tomsa |
![]() ![]()
Inlägg
#1
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 39 Registrerad: 24-July 09 Medlemsnummer: 1081 ![]() |
Hei
Dette spørsmål handler om min 1968 model Volvo N86 lastebil men kan være relevant for busseiere også Motoren starter og går fint men etter en stund dør den ut og stopper som om den er tom for diesel. Men tanken er full! Jeg lufter dieslsytemet og forsøker å pumpe frem diesel med handpumpen men det går ikke å få frem diesel. Eneste måte å få igang maskinen igjen er å sette trykkluft på sugeslangen mellom pumpen og tank. Da får jeg dieseltilførsel igjen, jeg lufter og starter. Lastebilen kan brukes en stund igjen før det samme skjer igjen. Silen i tanken er helt ren! Kan det være noen slags lufting som er tett? Har noen en ide om hva som kan være galt ![]() |
![]() ![]() |
Peeter HBV63 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 174 Registrerad: 3-December 04 Från: Märsta Medlemsnummer: 13 ![]() |
Ja det låter mer och mer som att det blir vakuum i dieseltanken.
Men det är aldrig feil att kontrollera slangarna også. Som du skrev att du måste sätta trykkluft på sugslangen och sedan kommer det diesel og det går att starta igen ... Det är vakuum i tanken og med trykkluft så pumpar du in luft och gör ett overtrykk i tanken och da vill dieseln komma genom sugslangen till motorn igen tills det blir ett vakuum i tanken igen och motorn ikke orkar suga opp mer diesel. Det man kan göra är att när man kört motorn och den har stannar pga. vakuum i tanken så kan man försöka ta av tanklocket och då kommer man att höra att det pyser in luft i tanken. // Peeter Hbv63 -------------------- Tidigare misslyckanden är vägvisare till kommande framgångar.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th July 2025 - 15:30 |
Designed from: ![]() |