![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Göran HBV 222 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 ![]() |
Lysröret i toan fungerar inte i bussen och nu tänkte jag
att jag skulle försöka få det att funka. Jag har mätt vid strömbrytaren och där har jag 24V (ja, närmare 30 vid laddning). Men, när jag öppnade plasten till lysröret så tycker jag inte att det ser riktigt ut som ett vanligt lysrör, jag ser ingen glimtändare tex... Ska det finnas? Hur brukar det vara konstruerat? Normalt brukar man ju rekommendera att byta glimtändare och lysrör samtidigt. Alternativt, var ska jag mäta? Och i så fall, vilken spänning ska det vara då det är OK? /Göran Bifogade bild(er) ![]() |
![]() ![]() |
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Har länge haft problem med dåligt fladdrande ljus från en lysrörsarmatur ovanför diskbänken.
Denna från Biltema monterades igår så nu är det rena dagsljuset där ![]() http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/Innerbel...Takarmatur-LED/ -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Göran HBV 222 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 158 Registrerad: 18-March 10 Medlemsnummer: 1191 ![]() |
Har länge haft problem med dåligt fladdrande ljus från en lysrörsarmatur ovanför diskbänken. Denna från Biltema monterades igår så nu är det rena dagsljuset där ![]() http://www.biltema.se/sv/Bat/12-V/Innerbel...Takarmatur-LED/ Den lampan har jag också monterat, den är väldigt bra! Väldigt trevligt färg på ljuset (varmvitt) och mycket bra ljusflöde. Möjligtvis kan man muttra över att belysningsknappen lyser rött när lampan inte är tänd (är väl officiellt en finess...) I badrummet hade jag tänkt behålla lysröret främst för att inte behöva ändra så mycket vad det gäller inbyggnaden av belysningen i väggen/taket. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 15th July 2025 - 20:24 |
Designed from: ![]() |