![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Jag fick en bra ide (tycker jag)
![]() Skulle vi inte på någon skyddad sida kunna lägga in vad vi har för Handböcker, Verkstadshandböcker, Kopplingsscheman mm. Så om man behöver kan man kontakta vederbörande och få några uppgifter eller sidor koppierade. Jag har t.ex. till Volvo B10 M Karossering, Bakväxel EV 80, ett par Instruktionsböcker och snart även Verkstadshandböcker för B10M Specifikationer och Tryckluftbromsar samt C10M Hjulupphängning och styrning. Vad tycker Ni ? En liten databas med enkel sökfunktion. ![]() ![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
*Björn |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 14 Registrerad: 9-July 10 Medlemsnummer: 1260 ![]() |
Om bara medlemmar i föreningen har tillgång till det så borde det väl vara tillåtet? typ som "slutna sällskap" när dom serverar sprit på en del cafeér här i byn, det skulle ju iof drabba mig som inte är medlem än
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Björn |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Hej,
utan att vara direkt påläst på upphovsrättslagens tillämpning på just verkstadshandböcker mm kan jag bara informera om att generellt sätt upphör upphovsrätten av ett verk efter 50 år. Man kan inte publicera dessa "verk" före detta vare sig intern eller externt på nätet utan att vara beredd på att ngn kommer att hävda sin upphovsrätt. Det är en sak att kopiera en handling till sig själv om man gör det med kopiator, men att tillgängliggöra det via internet kan bli kostsamt. Föreslår däremot att man kan notera vilka böcker man har tillgängliga och han därefter posta/maila kopior. Mvh Mathias Om bara medlemmar i föreningen har tillgång till det så borde det väl vara tillåtet? typ som "slutna sällskap" när dom serverar sprit på en del cafeér här i byn, det skulle ju iof drabba mig som inte är medlem än ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Björn |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th July 2025 - 02:51 |
Designed from: ![]() |