![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Tommi |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Jag fick en vanlig tryckluftskompressor med tank (Ni vet en såndär 230 V för ca 1000 spänn). Jag tänkte ta kompressorn och montera i bussen så att jag kan starta den från en strömbrytare vid förarplatsen och "för fylla" systemet före start. Är det någon som vet om det är något jag bör tänka på? Skall det vara någon extra typ av filter? och vart i systemet skall den kopplas in för bästa lösning?
![]() ![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
![]() ![]() |
*Roland |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Hej!
Vi monterade en liten fin 230 V kompressor till tryckluftssystemet med en T-koppling. Anledningen var att busskompressorn inte gav tillräckligt med luft. Nu har vi bytt busskompressorn till en som är bra och behöver egentligen inte 230V kompressorn. MEN! Otroligt smidigt om man inte vill stå och mata på tomgång alltför länge på färjor och campingar tex. I samma veva monterade vi en omvandlare 24V - 230V på 1000W. Funkar kanonfint. ![]() -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th July 2025 - 15:51 |
Designed from: ![]() |