Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> OmmÃ¥lning av taket
Göran HBV 222
inlägg 16 Apr 2010, 06:59
Inlägg #1

Gold Member

Grupp: HBV Medlem
Registrerad: 18-March 10
Medlemsnummer: 1191

Jag har en tanke om att sätta upp solfångare på taket men taket ser inte så kul ut i dagsläget. Så, först bör jag nog måla om det.
Nybörjare som jag är så är allt stora frågetecken för mig.

Jag vet inte ens om busstak är stabila nog att gå upp på...

Nå, jag utgår att det är ungefär som för allt måleri, det gäller att få färgen att sitta! Dvs, underarbetet är viktigt.

Så här ser taket ut idag (jag är även nybörjare på photo stitching så bussen ser 'lite' böjd ut...)

Blir det tillfälle att jobba under helgen så är tanken att jag ska ta mig upp och tvätta taket med högtryckstvätt och känna lite på den gamla färgen om den sitter hårt eller om det krävs slipning av hela taket.

Bifogade bild(er)
Bifogad bild
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar
Svea HBV77
inlägg 16 Apr 2010, 09:02
Inlägg #2

Gold Member

Registrerad: 1-June 05
Medlemsnummer: 43

Jag skulle nog akta mig för högtryckstvätt. Hellre borste och tex. husvagnstvätt. Taket bör hålla att gå på men håll dig till skarvarna. Sen när du målar gör det inget om det blir lite extra färg över alla skarvar, för att minimera läckage.

//Sussie
+Quote Post
Göran HBV 222
inlägg 18 Apr 2010, 22:55
Inlägg #3

Gold Member

Registrerad: 18-March 10
Medlemsnummer: 1191

CITAT(Svea HBV77 @ 16 Apr 2010, 09:02 ) *

Jag skulle nog akta mig för högtryckstvätt. Hellre borste och tex. husvagnstvätt. Taket bör hålla att gå på men håll dig till skarvarna.

Jag gjorde som du rådde mig till, borste och husvagnstvätt (Globex 80), det var massor med smuts och avlagringar som jag tvättade bort.

Och visst höll taket att gå på, skarvarna var helt stadiga medan resten sviktade duktigt då jag kröp omkring. Förhoppningsvis blir det provmålning nästa helg, det är ju inte helt lätt att få så mycket gjort med små barn (och jobb under veckorna).

Bifogade bild(er)
Bifogad bild
+Quote Post

Inlägg i det här ämnet

Reply to this topicStart new topic
2 användare läser det här ämnet (2 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 12th July 2025 - 00:30
Designed from: InfinityStyles.com