![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Oskar HBV 213 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 28-April 09 Medlemsnummer: 1014 ![]() |
Hej allihop! Vill börja med o berömma er för ett väl fungerande och spännande forum! Som ny i "buss branschen" så har de varit väldigt intressant o lärorikt o kunna få va en del på det här stället!
Nu söker jag lite extra hjälp då jag mitt i vårfixandet fått för mig att de skulle vara kul o få igång automatiken på dörren som någon tidigare ägare kopplat ur. Det visar sig att luften in i den stora ventilstyrnings grejen är urkopplad o de går så klart två rör ut till luftkolven så så långt är de ju inget konstigt. Men sen finns de ju en del el grejer varav några kablar är klippta o resten är lite svårt att förstå hur de ska styras. Jag bifogar en bild på det hela. Jag undrar om de finns någon som vet hur de ska kopplas eller har ett elschema. o sen är de även så att de finns ett gängat hål nere till höger där några sladdar går in i luftventilen o sätter man luft på den så pyser det ut där och lite i några små hål på baksidan. Kan de kanske vara så att den är trasig? Eller är de något som löser sig när man kopplat elen rätt? Oj svårt att sammanfatta detta. Fråga på om ni undrar något så hoppas jag att någon har en lite aning hur de hela ska fungera! ha de riktigt bra i vårsolen! / Oskar Bifogade bild(er) ![]() -------------------- ...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
|
![]() ![]() |
Oskar HBV 213 |
![]()
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 28-April 09 Medlemsnummer: 1014 ![]() |
Ahh givetvis undrar ni över det
![]() Det är en gammal volvo från 1964 o jag tror den heter B58 med Hägglundskaross. Jag är inte helt säker men ska kolla upp det närmare. -------------------- ...jag vill ha raka rör och inga vattenlås...
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 11th July 2025 - 14:36 |
Designed from: ![]() |