![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Johannes HBV 207 |
![]()
|
![]() Member ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 10 Registrerad: 16-March 08 Från: Sunne, Värmland Medlemsnummer: 599 ![]() |
Hej alla,
jag har en Volvo Bb 57 50 med en TD 70H motor. Jag måste bytta ut min vattenpump. Âr det något man kan göra själv? Tacksam för alla råd och rekommendationer! Vänliga hälsningar, Johannes, HBV 207 |
![]() ![]() |
Johannes HBV 207 |
![]()
|
![]() Member ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 10 Registrerad: 16-March 08 Från: Sunne, Värmland Medlemsnummer: 599 ![]() |
Hej alla,
jag har återigen fått en ny vattenpump, den första var för lågt.(se bilder) ![]() Den nya ![]() passar nästan men saknar den del där propellen fästnas. Som men säger på danska: "Her går det godt...." Om jag kan växla "hjulet" fran den gamla pump till den nya, kan den evt. brukes. ![]() Första kommer jag till att kontakta Volvoverkstader i Sverige för att se om dem har rätt pumpe. Jag är i Danmark nu. Men om den inte finns så kann jag renovera den gamla (någon som har provat??) eller vaxla hjulet. Jag har fotograferat hele uttagningen men måsta forst scalera alla fotos i photoshop og det tar liten tid. Jag "uploader" dem senare. Vänliga hälsningar, Johannes HBV 207 ber om ursäkt för mitt svenska (jag användar Google Translate för att spara tid.) |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 10th July 2025 - 20:37 |
Designed from: ![]() |