![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
![]() LUCAS UPPFANN MÖRKRET och det stämmer!!!!!! ![]() ![]() HBV85 tomas |
![]() ![]() |
TomasHBV85 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 168 Registrerad: 30-August 05 Medlemsnummer: 57 ![]() |
Hej! Så här är det! Hel och halvljuset slocknade och säkringen gick. Sätter i en ny säkring och det går av direkt. Och när jag kollar i listan för säkringarna så talar den om att det inte har nåt med lyset att göra. Står att det är signal och (sladdlampa?). Tutan ur funktion pga säkring. Lyset även så ur funktion pga säkringen. Den ena dörrknappen funkar ej pga säkr. Har satt in en 25 amp säkr och det går av. När jag slår av batteriströmbrytaren och sätter in en ny 25 amp säkr och sätter på battnyckeln går säkr på en gång. Blinkers, bromsljus och backlampa funkar och all inneström är som det ska. Har tittat under panel och säkr.dosan och alla kabblar är hela och sitter på plats som de ska. Ingen kabelbrand hittats heller. Nåt skumt är det. Fråga: kan det ha med att jag har bytt sidomarkeringsljus till diodljus 24V? Det som är ur funktion pga denna säkring: hel och halvljus. Tutan exraknappen till dörröppnaren. HBV85 Tomas Tack Peo! Det är inte det lättaste att dyka under panel. Måste vara bläckfisk med 8 armar för att kunna komma åt det. Glömde att säga att man ska vara smärt och smidig också. HBV85 Tomas |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 13th July 2025 - 08:14 |
Designed from: ![]() |