![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Bengt-Göran 1080 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Det har nu blivigt dax för mig att inskaffa en riktig husbuss,
men jag skulle vlija ha dragkrok för 3ton på den. Vilka typer är det att möjligt att montera på, mittmotor bakmotor? Får den vara monterad om ramen är kapad för lågt lastgolv? Vad mera är att tänka på ang detta. MVH Bengt-Göran Linköping |
![]() ![]() |
*Roland |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Hej!
Jag har krok på min gamla fina CF:are. ![]() I VV:s papper står det att jag får dra upp till 3000 kg med min krok. Med tanke på hur balkarna ser ut måste jag nog renovera och förstärka lite innan jag drar iväg med 3 ton öl i ett släp! Roland ![]() -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
*Robert W |
![]()
|
Newbie ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 6 Registrerad: 15-March 09 Medlemsnummer: 988 ![]() |
På tal om dragkrok, måste man ha CE kort för att få köra med släp om släpet är av mindre modell? Eller går det med C kort under någon maxvikt?
Rent logiskt så måste man ju ha det, men finns så mycket konstiga regler för dessa husbussar så man ska aldrig bli brydd.. MVH// CAB444 |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 16th July 2025 - 00:56 |
Designed from: ![]() |