![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Olle |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 10 Registrerad: 9-January 09 Medlemsnummer: 915 ![]() |
Skall köpa en buss inom de närmaste,men vilken...stadsbussar e ju prisvärda men hur e de med utväxlingen,dom e väl växlade för å gå i stan?Söker nog en turistbuss men helst vill ja ha en med automat,jag är lång,2m så en med lågt golv e juå föredra,men då e frågan finns de lastmöjligheter utvändigt på sidorna?har sett att vissa höjt sina bussar baktill men hur e de me broar å viadukter,mm utomlands,har ju 4.50 hemma....många frågor men tacksam för svar,söker medlemsskap när bussen är köpt....mvh.Olle
|
![]() ![]() |
*Mathias |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
Hej,
jag har bara byggt om en buss men med de begränsade erfarenheter jag har idag säger att: lägg till de där extra kronorna så att man får en buss med rostfritt chassie satsa på en buss med bakmonterad motor så går det mkt tystare och lastutrummet blir mkt större samt satsa på en buss med utväxling som lämpar sig för det du skall göra. dvs sannolikt landsvägskörning. Min granne har byggt på ett chassie med drivlina för stadstrafik och jag avundas honom inte Mvh Mathias |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 30th April 2025 - 04:13 |
Designed from: ![]() |