![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Torgny J HBV 66 |
![]()
Inlägg
#1
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 735 Registrerad: 9-January 05 Från: Varberg Medlemsnummer: 17 ![]() |
Var i Väster Haninge och lossade en lastbil 2004-01-11.
Firman hade också en Motocross klubb. De byggde bussar för transport och service av sina motorcyklar. I garaget stod en 15 meter lång fyraaxlad tvåvåningsbuss under byggnad. I övervåningen skulle det bli bubbelbad och dessutom flatscreenTv i varje säng. Övervåningen skulle också byggas som "Slidout" för att öka de 2,5 meter bredd som bussen erbjöd. Markisen bestod av 210 kvadratmeter tak. Bilder på bussen lovade de att lägga ut när den börjar bli klar. Há Dé Torgny ![]() -------------------- Há Dé Gôtt
Volvo Buss Skalman Solveig och Torgny |
![]() ![]() |
Bertil HBV30 |
![]()
Inlägg
#2
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Bilder inifrån: ja, men den är ju inte husbilsinredd .... Dom bussar som gick i Skåne hade klena motorer (380 hk) och det borde ge högre förbrukning, men icke. Det verkar som att dom drar runt 4 lit/mil oavsett om dom har 380 hk eller 520 hk i baken. Men skillnaden i acceleration märks tydligt om man får köra en med dom extra 140 hk. Väl uppe i fart på landsväg är det ingen större skillnad mellan dom, det är väl bara ställen typ Hallandsåsen och Rv40 Jönköping man märker skillnad, och då är det STOR skillnad! ![]() Ha det! Bertil |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 11th May 2025 - 12:59 |
Designed from: ![]() |