![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Larsa |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej
Vi har köpt en husbuss och håller precis på bygga om den nu undrar vi om någon vet var man kan få tag i så kallad bilförsäljarpanel ? Då skulle vi bli jätte ![]() Vår mail är - larsab14@yahoo.se |
![]() ![]() |
Carl-Albin HBV72 |
![]()
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 301 Registrerad: 22-March 05 Från: Dalby utanför Uppsala Medlemsnummer: 30 ![]() |
Du kan hitta de på bland annatt Bauhus . Men de flesta byggmarknader borde ha det .
|
Lennart HBV89 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 170 Registrerad: 22-September 05 Från: Ã…sele Medlemsnummer: 59 ![]() |
Hej Larsa!
Vad är en bilförsäljarpanel? ![]() ![]() MVH Lennart ![]() |
Peo HBV 2 |
![]()
|
Logdansare ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 874 Registrerad: 28-November 04 Från: V- Nysäter Medlemsnummer: 10 ![]() |
Kallas även bilnasarpanel eftersom den var mycket vanlig på 70-talet i de baracker som mindre seriösa bilhandlare använde sig av. Det var en tunn faner med folierat träslag på, 1,60 x 2,40. Billig och lätt att arbeta med. Frågan är bara varför du skall använda denna typ av panel, den är inte speciellt slagtålig och tål inte fukt och den är inte vacker heller.( eget tyckande)
-------------------- Busster
|
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Jag har inte märkt att min har skador av fukt mm.
Men vacker är den inte. Har den på två väggar i sovrummet där bak. se väggen till höger Bifogade bild(er) ![]() -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
Charsten HBV 21 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1060 Registrerad: 24-November 04 Medlemsnummer: 9 ![]() |
Det är ju för att dom sitter monterade i en Mercedes Ewa....... ingen fukt där inte.
![]() -------------------- Mercedesåkare
|
*Tommi |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 191 Registrerad: 24-August 05 Från: Stockholm Medlemsnummer: 54 ![]() |
Om plåten håller tätt från utsidan, undrar man vad du skulle hitta på inne som får bussen att bli så fuktig så panelen skadas
![]() -------------------- Skype:callto://shukokai-100
|
Ewa HBV11 |
![]()
|
![]() Häxa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 876 Registrerad: 21-November 04 Från: Stockholm Medlemsnummer: 2 ![]() |
Det blir ju trots allt väldigt fuktigt under vintern.
Panelen klarar sig bättre än mina plywoodskivor. Mina köksluckor är byggda i det och dom brukar spreta åt alla möjliga håll vid påsk, men sen torkar dom till och blir som vanligt igen. (lite skeva bara ![]() -------------------- Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker... |
kenthbv91 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Hej på er alla bussbyggare!Det finns sådan bilnasar panel på det byggföretaget jag jobbar på, vi har tre sorters färg påden.Det bästa man kan göra för att luckorna inte skall skeva när det blir fuktigt ibussen är att limma panelen på en 8mm så kallad båt playwood med kontakt lim det luktar lite men är väldigt bra.Själv har jag spröjsade luckor,dom skevar inte men sväller lite när det är fuktigt ute inne ibussen.
![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 23rd September 2025 - 11:26 |
Designed from: ![]() |