![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
*Roland |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
Hej alla!
Det var länge sedan jag var inne då jag har haft fullt stök på jobbet som inte slutat än och väl lär hålla på ett bra tag till. ![]() Nu är jag tvungen och det känns skönt att vara tillbaka. ![]() Vi har besiktigat bussen idag och fått två tvåor (eller vad det heter nu för tiden) ![]() Den som är alvarligast är som rubriken beskriver. Den här bussen är en -66 Volvo B57. Finns det delar någongstans att få eller finns det andra knep? Jag har aldrig varit inne och mekat i styrlänkaget förut! ![]() Den andra anmärkningen var att ett däck bak var slitet, men vi har en ny uppsättning. Problemet är väl bara priset på omläggning. Vad kostar det att lägga om 4 däck på en buss? Är det någon som har en aning. Dyrt? ![]() ![]() Jag har en sprängskiss på det som felar men vet inte om det kan hjälpa! Ja, jag har datortrassel också. ![]() Roland -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
![]() ![]() |
*Thobias |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 23 Registrerad: 6-October 09 Medlemsnummer: 1141 ![]() |
Hej,
Jag har precis skiftat och balanserat mina framdäck. Det kostade 500:-/st. Men då tog jag av dem från bussen själv. Du borde inte behöva byta alla 4 däck om ett var slitet? Mvh Thobias |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Sätt in en bild + mått (
![]() |
Tom HBV168 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 768 Registrerad: 3-February 08 Från: Kristianstad Medlemsnummer: 558 ![]() |
Jag betalde 300:-/st på en gummiverkstad för att byta alla drivhjulen. Men jag tror att det var "kompispris" och gick troligen till kaffekassan....
![]() -------------------- |
*Roland |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 111 Registrerad: 23-April 06 Från: MejerigÃ¥rden, Dyvik Medlemsnummer: 88 ![]() |
En bild på hjulet
![]() ![]() Jag förstår! Jag skrev just ett inlägg om den briljanta iden att ha en sida med litteratur som man kan kika på och kom på att jag glömt att nämna att jag har en reservdelskatalog för Volvon också. Problemet var just det att min dator med skanner har packat ihop för tillfället och att jag är uppsagd och vet inte hur korvpengarna ska komma in osv, osv. Ska se om jag kan sparka igång den gamla datorn så kan jag skanna in bilden ifrån reservdelskatalogen. Trevlig midsommar, glömt allt som är trist och njut av morgondagen. Roland ![]() -------------------- Scania-Vabis CF7661 "RÖD ÖSTEN" ---- ½ VOLVO B71516 Halvan
|
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Om det är en p-ända som du fått besiktningsgnäll på kan det sitta en jysteringsbar modell på din buss, kolla om det är en saxpinne som låser botten på p-änden. Då kan det gå att plocka ur saxpinnen och skruva in bottnen och sätta dit en ny saxpinne.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th July 2025 - 21:29 |
Designed from: ![]() |