Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )

> Ljudisolering
*Johan_agren
inlägg 1 Apr 2008, 12:00
Inlägg #1

Member
**

Grupp: HBV Gäst
Registrerad: 18-February 08
Medlemsnummer: 574

Jag har lite problem med motrljudet. Det är för högt. Jag vet inte om det finns någon annan tråd som behandlar ämnet ljudisolering men jag har iaf inte hittat någon sådan.
Problemet är att jag sitter med motorn nästan i knäet och det är klart att det låter mycket. Är det någon som har kommit på nåt bra sätt att isolera bort en del av ljudet.

//Johan
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Svar(1 - 2)
*Johan_agren
inlägg 17 May 2008, 00:29
Inlägg #2

Member
**

Registrerad: 18-February 08
Medlemsnummer: 574

Ja, nu har jag nästan löst problemet. Jag tog lös plåtarna som utgör "foten" som motorkåpan vilar på. Snyggade till dessa med lite färg och sedan klistrade jag ljudisolering på båda sidor. Sedan satte jag tätningslister så att det blev riktigt tätt in till motorn.

//Johan

CITAT(*Johan_agren @ 1 Apr 2008, 12:00 ) *

Jag har lite problem med motrljudet. Det är för högt. Jag vet inte om det finns någon annan tråd som behandlar ämnet ljudisolering men jag har iaf inte hittat någon sådan.
Problemet är att jag sitter med motorn nästan i knäet och det är klart att det låter mycket. Är det någon som har kommit på nåt bra sätt att isolera bort en del av ljudet.

//Johan

+Quote Post
*Peter L
inlägg 18 May 2008, 08:37
Inlägg #3

Member
**

Registrerad: 21-April 08
Medlemsnummer: 630

Kul att du hittade ett sätt att lösa problemet.

Vi i vår familj gjorde något mer drastiskt - vi bytte buss till en med motorn bak - det gjorde skillnad.

Hade tidigare en CF76 med motorn som du säger i knät - trots en original blyfilt över motorn var ljudnivån på gränsen till vad mna orkar med - barnen fick åka med kåpor för att spara deras små öron.

Lycka till på den fortsatta färden

/Peter
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 användare läser det här ämnet (1 gäster och 0 anonyma användare)
0 medlemmar:

Lo-Fi version Tid: 2nd May 2025 - 04:12
Designed from: InfinityStyles.com