![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Tjenna alla
![]() Så är man hemkomen från bussen då har kollat lite extra på disel 6an som sitter i ,vilken är en typ D96B enligt plåten som sitter på motorn. De visar sej att den trycker ut vattnet ur på fyllnings röret där fram i omgångar ![]() kollade oljan å den har inte fått nåt vatten i sej ,puhh har åkså smakat på vattnet i kylaren (naturligt viss ett par droppar bara ![]() nu e frågan om man kan ha sån tur att de nån spridarhylsa som släpper trycket ut i vattensystemet ? nån som tror att jag kan vara på¨rätt väg ? i dag så e blinkersen fixat på bussen ,ett bekymer mindre ![]() men de tog några timmar å få fason på spaken å den torkar motorn som sköter blinkandet ![]() ska försöka söka på nätet efter spridar hylsor till motorn nu ha en bra kväll alla Kurre ![]() |
![]() ![]() |
*Christian |
![]()
|
Member ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 23 Registrerad: 20-February 08 Medlemsnummer: 579 ![]() |
Min buss tryckte ur sig kylvatten, visade sig vara topplockspackningen, ett litet genomslag mellan kylkanal och en cylinder det syntes inget på oljan.
Jag passade på att renovera toppen men hade förmodligen klarat mig med att bara byta packning. Känn om det luktar avgaser i kylaren. |
Kurre o Tina HBV 166 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 328 Registrerad: 10-January 08 Från: kolstavägen 31 märsta 19591 Medlemsnummer: 527 ![]() |
Hej alla
![]() jo du *Christian nog e de klart att de e spricka +toppackning då jag har lyft på ena toppen å fått sett den i vitögat så att sägga ![]() håller på å letar en bättre beg motor till den nu . tyvär så vill ju dom som har den bara sälja hela rasket med bil å allt å då blir de dyrt 15-20.000 ![]() de går ju inte men letar vidare här ,fins ju en massa annat å fixa under tiden så att sägga ![]() ha de bra alla Kurre |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th July 2025 - 18:56 |
Designed from: ![]() |