![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Hejsan.
Nu tänker jag snart boka plats på Urkults festival, Näsåker, den första helgen i augusti. Är det fler som kan tänka sig att besöka denna underbara festival? Jag kan då ombesörja bokningen på campingen eftersom jag känner Lasse som rår om den. Kolla gärna in hemsidan och fundera, men fundera lite snabbt för annars tar platserna slut. Kan lova en fantastisk helg. www.urkult.se //Sussie |
Torleif HBV87 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 293 Registrerad: 5-September 05 Medlemsnummer: 58 ![]() |
Hej Sussie!
![]() Jag var in och kollade på hemsidan, men jag fick inget bra grepp på vad festivalen 2006 kommer att innehålla, så du måste nog berätta lite mera för en helt oinvigd. Torleif |
Svea HBV77 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1045 Registrerad: 1-June 05 Medlemsnummer: 43 ![]() |
Visst kan jag berätta mer om Urkult.
Det är en festival som riktar sig mot alla åldrar och alla typer. Oavsett musiksmak och stil så finns det något för alla. Festivalen är inriktad på miljömedvetenhet och det är nog den mest rena och skräpfria festival jag varit på. Det är dessutom otroligt lite bråk för att vara så mycket folk. Jätte mysigt och bra stämmning. Årets program har inte blivit klart ännu, och man brukar inte känna igen så många namn/artister heller. Men det är oerhört bra musik, världsmusik. Festivalen besöks av folk och artister från hela världen. Kostnaden för helgen brukar vara, biljett för hela helgen ca 600:- sedan tillkommer campingavgift ca 500:- (buss, ingen el). Elen brukar vi fixa från Graninge energi som har sitt kontor alldeles bredvid camping o festplatsen. Är det någon som har mer frågor är det bara att höra av sig så ska jag svara efter bästa förmåga. //Sussie |
HBV50 George |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Nu måste ju jag få veta. När någon skriver att det är musiksmak för alla - vad innebär det? är det en alternativfestival med country, folkmusik av typen "Träd, gräs och stenar" eller vadå? Jag som besöker Hultsfred, Rock am Ring, Roskilde, Arvika etc - är detta något för mig eller en sömnig familjefestival där Moraträsk uppträder?
hejs/GB |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Du kan nog hitta all typ av musik på Urkult, inklusive moraträsk!!!
![]() Och det är definitivt ingen sömnig men däremot en familjefestival, det finns olika aktiviteter för de flesta smaker och åldrar, det är inte en ren musikfestival... håll koll på programmet när det dyker upp på deras hemsida! ![]() |
Svea HBV77 |
![]()
|
Ja det är precis som Richard säger. Det är så mycket blandad musik och så många olika aktiviteter att det finns något för alla. Det är inga problem att ha sina små barn med eller farmor på 86. Alla har lika roligt
![]() Människorna som besöker festivalen är allt från hippies med tovat hår till äldre damer i högklackade skor. Hm, det rimmade lite där, vad man kan få till det ![]() //Sussie |
Svea HBV77 |
![]()
|
Då kommer det en liten påminnelse om Urkult, Folkfest vid Nämnforsen, Näsåker.
Biljetter till festivalen säljs via ATG, man kan köpa för en dag eller hela helgen, men det är bara förköp som gäller och ingen försäljning på plats under festivalen. Det är nu dax att fundera på att lösa sin biljett om man tänker åka dit. Vi har 1 st bussparkering över om det finns någon som känner för att komma. Meddela mej innan den 20/7 för då ringer jag och avbokar den platsen på campingen. Ha en underbar sommar. //Sussie o Åke |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 7th July 2025 - 21:47 |
Designed from: ![]() |