![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
HÃ¥kan HBV68 |
![]() ![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Nån mer som ska till Mantorp och finalen i STCC nästa helg 17-18/9 ?
Jag har då tänkt mig dit om det går som det ska ![]() STCC ! |
HÃ¥kan HBV68 |
![]() ![]()
|
Oregistrerad ![]() |
.........och hur bra gick det då ?
Däckexplosion utanför Örebro på vänster ytter som bl a resulterade i en innerskärm som såg ut som en hopvikt bilkarta. Och vad den hopvikta innerskärmen och den lösa slitbanan gjorde med resten av hjulhuset vill jag inte tänka på just nu ![]() ![]() Tog en liten paus ett par mil tidigare och konstaterade bl a att vilken tur att däcken är så fina på bussen.... Men ska det jävlas så ska det ![]() Som pricken över I så satt några av mutter-djä**larna fast så jag blev tvungen att ringa bärgaren = 1000 spänn i självrisk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nä, nån STCC-final blev det inte, "linkade" hem på en halvtaskig reserv i stället, humöret var och är liksom inte på topp ![]() ( för att inte tala om vad ekonomin tycker om sånt här ![]() |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Beklagar HÃ¥kan!
![]() Du skulle nog inte ha skrivit : "Jag hade då tänkt mig dit om det går som det ska!" Hoppas det går bättre med att rikta plåt och vad du nu mer har att göra....! Vinterpysslet verkar i alla fall vara ordnat, om man ska se nåt positivt i det hela... ![]() ![]() ![]() |
HÃ¥kan HBV68 |
![]()
|
Oregistrerad ![]() |
Mmmm, och så får man ju vara glad att det gick bra för dom bakomvarande när däckslamsor, plåtbitar och diverse prylar flög genom luften
![]() Misstänker dock att åtminstone ett par bilister fick byta kallingar när dom kom hem ![]() ![]() Onekligen nåt att tänka på när och om man ska t ex svetsa rost under skärmarna; att verkligen försöka få till en hållbar konstruktion som sitter kvar om ett däck exploderar och resterna börjar vispa runt. Min f.d. innerskärm var av ca 3 mm aluminium fastsatt med bl a grova platt- och vinkeljärn och M8 bultar med stora karosseri brickor, men vad hjälpte det när däckrestena väl fick tag i kanten på den... |
RICKARD/ULLRICK HBV74 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 995 Registrerad: 27-March 05 Medlemsnummer: 34 ![]() |
Jag kan rekommendera 8 mm hardoxplåt (sånt dom gör bergflak till lastbilar av) och M 16 bult i kvalite 10.12....
![]() Problemet är väl att hela bussen far åt he-vete och innerskärmarna håller om det blir nån mer däckexplosion.... ![]() ![]() Träffade en kille i Norrköping som råkat ut för en däckexplosion på hö fram i 80-90 km på sin högbyggda buss.... då vill man inte åka med.... ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 14th July 2025 - 15:54 |
Designed from: ![]() |