![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
*Michael |
![]()
|
Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 79 Registrerad: 10-June 12 Medlemsnummer: 2249 ![]() |
Efter över ett år av ovisshet och elände och mängder med pengar och tid är nu min Deltaplan på B10M-chassi plötsligt körbar. Så nu är B-registrering nästa mål.
Dock gjorde jag ett puckat idiotfel och fyllde på för mycket olja. Nivåröret på oljetanken stod på "min" och jag tänkte att jag fyller på till max, varpå jag omedelbart fick tvivel om man verkligen skulle göra så. Och manualen (som jag givetvis inte kollade innan) bekräftade naturligtvis att så var fallet. Så jag har överfyllt helt enkelt. Jag försökte suga ut lite vilket var ett fiasko eftersom sugpumpen inte funkade så bra. Men jag reagerade på att kändes som att jag sög luft även med slangen på botten, när jag gick via det påskruvade locket a´la Volvo 142, på tankens översida. Den ordinära påfyllningen var svår att komma in i eftersom nivåröret störde. Så min fråga är väl... 1. Är oljetanken bara en stor enkel volym, och det var skvalpplåtar m.m. som störde mig? 2. När oljan vid avstängd motor är strax över max, inte långt från påfyllningsrörets kant; Hur mycket uppskattar ni att man då behöver suga ut? Sen tar jag gärna emot tips på en enkel sugpump som ni haft goda erfarenheter av. |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 12th May 2025 - 21:37 |
Designed from: ![]() |