Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
| fredrik hbv 201 |
28 May 2013, 19:42
Inlägg
#1
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 4-August 09 Medlemsnummer: 1089 |
Slog på tändningen o skulle starta,men då hände de ngt med vindrute torkarna.nu funkar ingen tittade in och ser att de slirar på axeln.
|
| Jan HBV 283 |
28 May 2013, 23:01
Inlägg
#2
|
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 213 Registrerad: 4-December 10 Från: Trosa Medlemsnummer: 1614 |
fattas det en mutter eller så? som håller splines på plats
|
| Tommy HBV 1 |
29 May 2013, 19:35
Inlägg
#3
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 1615 Registrerad: 21-November 04 Från: Karlstad (Skutberget) Medlemsnummer: 3 |
Hej.
Som Jan skriver slirar det på axelen eller att splinesen är slitna så se till att torkarmotorn stannat på rätt ställe (tilbakagången till ändläge är rätt samt att torkararmarna ligger rätt) svetsa då fast armen på på motoren. (det är ju ändå kört med splinesen) Så gjorde vi ofta på Scania när armarna lossnade på på LS och LB 140. Det var mycket billigare med en svets än byta motor och arm fär ca 3000:- Kunden var nöjd och torkaren höll bilen ut. Tommy HBV 1 |
| fredrik hbv 201 |
30 May 2013, 04:52
Inlägg
#4
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 4-August 09 Medlemsnummer: 1089 |
Hej. Som Jan skriver slirar det på axelen eller att splinesen är slitna så se till att torkarmotorn stannat på rätt ställe (tilbakagången till ändläge är rätt samt att torkararmarna ligger rätt) svetsa då fast armen på på motoren. (det är ju ändå kört med splinesen) Så gjorde vi ofta på Scania när armarna lossnade på på LS och LB 140. Det var mycket billigare med en svets än byta motor och arm fär ca 3000:- Kunden var nöjd och torkaren höll bilen ut. Tommy HBV 1 Inte lätt de här med att få det i ordning på inläggen, jaja prövar igen. Jo det är som tommy säger axeln är splinesad och de är väll bara att ta fram svetsen.Tack i alla fall. |
| fredrik hbv 201 |
3 Jun 2013, 22:46
Inlägg
#5
|
|
Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 31 Registrerad: 4-August 09 Medlemsnummer: 1089 |
Hej. Som Jan skriver slirar det på axelen eller att splinesen är slitna så se till att torkarmotorn stannat på rätt ställe (tilbakagången till ändläge är rätt samt att torkararmarna ligger rätt) svetsa då fast armen på på motoren. (det är ju ändå kört med splinesen) Så gjorde vi ofta på Scania när armarna lossnade på på LS och LB 140. Det var mycket billigare med en svets än byta motor och arm fär ca 3000:- Kunden var nöjd och torkaren höll bilen ut. Tommy HBV 1 Inte lätt de här med att få det i ordning på inläggen, jaja prövar igen. Jo det är som tommy säger axeln är splinesad och de är väll bara att ta fram svetsen.Tack i alla fall. |
| Jan HBV 283 |
3 Jun 2013, 23:01
Inlägg
#6
|
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 213 Registrerad: 4-December 10 Från: Trosa Medlemsnummer: 1614 |
Hej. Som Jan skriver slirar det på axelen eller att splinesen är slitna så se till att torkarmotorn stannat på rätt ställe (tilbakagången till ändläge är rätt samt att torkararmarna ligger rätt) svetsa då fast armen på på motoren. (det är ju ändå kört med splinesen) Så gjorde vi ofta på Scania när armarna lossnade på på LS och LB 140. Det var mycket billigare med en svets än byta motor och arm fär ca 3000:- Kunden var nöjd och torkaren höll bilen ut. Tommy HBV 1 Inte lätt de här med att få det i ordning på inläggen, jaja prövar igen. Jo det är som tommy säger axeln är splinesad och de är väll bara att ta fram svetsen.Tack i alla fall. Eller om det går att få dit mutter igen |
![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 27th October 2025 - 21:48 |
| Designed from: |