![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Krilla HBV64 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 62 Registrerad: 13-August 05 Från: Björneborg Medlemsnummer: 52 ![]() |
Jag behöver hjälp med elektroniken på en växelåda, en volvo b10m årsmodell 2000.
Felet som händer är att växlarna inte går i, en varningslampa på instrumentpanelen tänds, å det elektroniska "säkerhetsläget" förbi kopplings alternativen går inte heller. Bussen har stått i ett par år, så jag antar att det är någon eller några växelventiler som kärvar eller nåt sånt, någon som har några förslag var jag kan försöka göra. Jag behöver hjälp omgående MVH Krister?? |
Krilla HBV64 |
![]()
|
![]() Superior Member ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 62 Registrerad: 13-August 05 Från: Björneborg Medlemsnummer: 52 ![]() |
Jag behöver omgående förslag till hjälp, eller blir jag tvungen att bogsera till en verkstad. Det är brådskande, ont om tid.
|
Bertil HBV30 |
![]()
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej
HBV19 Björn har jobbat på Volvo i Sollentuna, kör själv samma märke. Prova och ring honom. mvh Berra ![]() |
Oskarsson HBV 269 |
![]()
|
![]() Advanced Member ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 25 Registrerad: 7-June 12 Medlemsnummer: 2248 ![]() |
Kolla så att kopplingsgaffeln rör sig hela vägen kolla även så att du har luft till ventil paketet smörj även alla rörloga delar.
|
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 3rd August 2025 - 21:44 |
Designed from: ![]() |