![]() |
Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
![]() |
Benny HBV 249 |
![]()
Inlägg
#16
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
@Benny "undertecknar dina inlägg me" vaddå? mvh Berra ![]() Med EcoPar AB skulle det stå.....är det så att du jobbar där och försöker sälja detta "mirakelbränsle" ? -------------------- |
Bertil HBV30 |
![]()
Inlägg
#17
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 311 Registrerad: 15-March 08 Medlemsnummer: 598 ![]() |
Hej!
Jag avslutar inte mina inlägg med något firmanamn. Däremot avslutar Andreas Eklund som svarat på våra frågor med sitt namn och företaget han jobbar för. mvh Berra ![]() p.s. Så avslutar jag mina inlägg |
Benny HBV 249 |
![]()
Inlägg
#18
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 105 Registrerad: 25-September 11 Från: Borensberg Medlemsnummer: 2133 ![]() |
Jag missupfattade tydligen....förstod inte att du citerade honom.
/Benny :-) -------------------- |
Börje HBV216 |
![]()
Inlägg
#19
|
![]() Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Medlem Inlägg: 606 Registrerad: 23-September 09 Från: Stockholm Medlemsnummer: 1138 ![]() |
När jag tittar i vår matrikel så verkar en klar övervikt av
våra bussar vara äldre än 30 år - och veteranfordon är väl undantagna från miljözonsregler. Här i Sverige, Danmark, Tyskland med flera länder. Ibland är det en fördel att ha en "gammal häck" men det är ju verkligen kanonbra att Ecopar finns för de lite fräschare medelålders bussarna... ![]() Börje |
*Mathias |
![]()
Inlägg
#20
|
Gold Member ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: HBV Gäst Inlägg: 124 Registrerad: 8-March 07 Medlemsnummer: 303 ![]() |
I Sverige har jag klarat mig undan miljözonsfrågan genom Pb II registreringen, då man i definitionen av tung fordon definierar det som bussar eller lastbilar.
Det har varit lite argumentation som behövts men poliserna ifråga har accepterat det till slut. Detta fungerar dock inte i Tyskland då de har krav som är oberoende av fordonsdefinition. Jag är också tveksam till om min tyska skulle ta mig igenom ett ecopar-case i Berlin exempelvis.... /Mathias När jag tittar i vår matrikel så verkar en klar övervikt av våra bussar vara äldre än 30 år - och veteranfordon är väl undantagna från miljözonsregler. Här i Sverige, Danmark, Tyskland med flera länder. Ibland är det en fördel att ha en "gammal häck" men det är ju verkligen kanonbra att Ecopar finns för de lite fräschare medelålders bussarna... ![]() Börje |
![]() ![]() |
Lo-Fi version | Tid: 17th May 2025 - 11:48 |
Designed from: ![]() |